Kalliokosken Lenkki 2018

Perinteinen Kalliokosken Lenkki juostiin aurinkoisessa kesäkelissä lauantaina 7.7.2018. Kilpailijoita ja yleisöä oli paikalla mukavasti ja kisatunnelma oli kohdillaan.

Miesten kilpasarjan voitti Kaustisen Pohjan-Veikkoja edustava Toni Kattilakoski kovalla ajalla 36.22. Toiseksi sijoittui Merikievarin Menijöitä edustava Aki Kallio ja kolmannen sijan nappasi isäntäseuran Timo Rajakangas. Naisten kilpasarjan voitto meni Veteliin Kaija Polsolle. Kuntosarjojen voittajat olivat Reija-Elina Jylhä Halsuan Toivosta ja Matti Viita-aho Lappajärven Veikoista.

Lenkin yhteydessä käytiin samalla pyöräilykisa, johon osallistui 10 pyöräilijää. Pyöräilykisan voitti Heikki Hietalahti. Toiseksi tuli tiukan kirikamppailun jälkeen Tatu Sillanpää Jyväskylästä ennen Halsuan Max Rokalaa. Poikien eroksi maalissa jäi vain 1 sekunti.

Ennen Kalliokosken Lenkkiä nuoret juoksivat 1,2 km:n pituisen kisan raviradan maastossa. Kovin kamppailu käytiin P11-sarjassa, jossa ratkaisut tapahtuivat vasta loppusuoralla. Halsuan Toivon Teemu Simoinen irtosi voittoon kolmen sekunnin erolla ennen Kälviän Tarmon Santeri Kalliota. Halsuan Riko-Matti Jylhä jäi vain sekunnin Santerista. Päivän nuorin kilpailija oli Halsuan Toivoa edustava, vasta 3-vuotias Roni-Markus Jylhä, joka juoksi P9-sarjassa voittoon ajalla 10.00.

Hietalahti ja Pojat Oy oli lahjoittanut arvontapalkinnoksi television, jonka voitti Tatu Sillanpää.

Lenkin sponsoreina / arpapalkintojen lahjoittajina toimivat seuraavat yritykset ja tahot:

Hietalahti ja Pojat, K-Market Halsua, OP Halsua-Ylipää, Halsuan kunta, Halsuan apteekki, Parturi-kampaamo Hanna, Konesport, Hoitokuluma, Kotipesä, Koo Koo, Halsuan 4H, Satun kauneuspiste, Masala, Anita ja Voitto Tuominiemi ja HoivaMaija.